CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Klik Sini Utk 4sen

Tuesday, April 5, 2011

:: Ini Dia Ubat Bagi Demam Kura ::

Hua hua hua.. Inilah permulaan entry Liya kali ni.. Bluuueeekkk.. Nak muntah pon ade?? Nape ni?? Ha ha ha.. Jangan mudah membuat spekulasi nyah.. Mak belum pregnant lagi.. Kui kui kui.. Ni nak cerita pasal Liya baru jer berjaya telan sampai perut satu sudu Scoot’s Emulsion! Perghhh rasa dia x hengat!!! Sape berjaya telan tanpa muntah memang Liya nak tabik spring roll lah!! ADA BRANN??!! Dengan syarat perasa Original ya! Perasa OREN tamo bawak masuk bertanding.. Ahhaaaa..;-).. Memang rasa dia x sedap nak mampos..Mampos pon x macam ni.. Hanyir sesangat (utk perasa original la.. Perasa oren x la hanyir sangat).. Incik suami cakap rasa dia macam “G.A.M.P.A.N.G”.. Ha ha ha.. Giler gangster laki aku..~ Somi, I mintak ampun mintak mahap.. I kutuk U;-P


Ini lah dia.. Taraaaaa.. Mr Scoot’s Emulsion yang baik untuk badan! Kat Watson, Guardian dan gedung terpilih ada banyak! Dalam botol 200ml dan 400ml.. Bukan Dot Dot Dot Dalam Botol ya!;-P


Al-kisahnya Liya ni jenis kuat demam.. Demam pulak bukan calang-calang demam.. Mesti santap amek demam kura punya.. Tau x demam kura tu ape?? Alaaa yang demam malam gigil2 sejuk panas sejuk panas tu.. Haaa itulah tebiat Liya dari kecik.. Bukan sehari dua.. Kadang-kadang sampai seminggu.. Dua minggu pun pernah tau.. Uhuk uhuk uhuk;-(


Rentetan Liya dengar CERAMAH DARI WAKIL MAKNA seperti entry Liya yang lepas.. Scoot’s Emulsion ni bagus untuk sape2 yang ada tebiat lebih kurang Liya ni.. Ha ha ha.. So kejap tadi Liya google tentang benefits ubat ajaib ni.. Jooom layan!

1) SCOOT’S EMULSION ada minyak ikan kod ~ sumber yang kaya dengan Vit A, Vit D, Kalsium dan Natrium Hipofosfit. Vit A dan D yang ada dalam minyak ikan kod adalah dalam bentuk emulsi yang lebih mudah dihadam.

2) Setiap sudu besar 15ml yang macam Liya ambil ni mengandungi ~ Vit A 850 I.U, Vit D 85 I.U, Kalsium Hopofosfit 147.7mg, Natrium Hipofosfit 73.9mg, Kalium Sorbat 0.100% b/b, serta gam makanan.

3) Sesuai untuk kanak-kanak 1-3tahun( dua sudu teh 10ml sekali sehari), 4-6tahun ( satu sudu besar 15ml sekali sehari), 7-12 tahun ( satu sudu besar 15ml dua kali sehari) serta orang dewasa dan kanak-kanak 12 tahun keatas ( satu sudu besar 15ml tiga kali sehari).

4) SCOOT’S EMULSION boleh jadi penghalang kepada jangkitan seperti batuk dan selsema. Minyak ikan kod membantu sel-sel epithelial di ruang pernafasan supaya sentiasa sihat dan mengurangkan risiko jangkitan organisma di dalam badan.

5) Juga mengandungi vitamin-vitamin untuk pertumbuhan badan dan zat-zat penting untuk pertumbuhan dan perkembangan kanak-kanak sempurna.

6) Membantu menyempurnakan kesihatan secara keseluruhan dan melindungi diri dari kekurangan khasiat yang diperlukan.


Yay!! Memang banyak khasiat Mr Tak Sedap ni.. Dah namanya ubat, memang la x sedap kan.. Kalo Ayam MC D memang sedap sesangat;-P.. Sebenarnya ada juga yang dijual dalam bentuk pil.. Tapi Liya jenis ketegaq nak ambil yang bentuk liquid.. Pulak tu perasa original.. Yup, sebab Liya tak suka apa2 sekalipun yang di MIX.. Lagi suka ORI maa.. He he he..


Chup.. Klik disini dulu sebelum blah;-)

Lieeya~

6 comments:

Taufiq Wr said...

haha..fiq slalu mak suoh makan scotts ni masa kecik..tapi yg oren punye ah..hahahaha..anyway liya, cepat sembuh k..makan scotts tu banyak2..hahaha

darlieeya ZALLIA putri said...

hehhe tau xpe.. sangat x beshh!!! lately dah berjaya telan dengan tuntasnya;-)

hana72 said...

Dulu masa anak2 akak kecil selalu bg mkn benda nie..,yg asli..,tp akak sendiri x lalu...,hehe

hana72 said...

dulu masa anak2 kecik selalu bg mkn bendi nie..,yg putih nye...,tp akak sendiri x lalu...,hehe..,sekarang dieorg dah pandai x nak yg putih punya...,haha

model baju korea said...

info2 bermanfat thanks yahh

Outbound di Malang said...

salam gan ...
menghadiahkan Pujian kepada orang di sekitar adalah awal investasi Kebahagiaan Anda...
di tunggu kunjungan balik.nya gan !